MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Ponad 6 mln złotych kosztowała przebudowa wiaduktu drogowego Piechowicach na trasie linii kolejowej do Szklarskiej Poręby

Alina Gierak
Alina Gierak
Wiadukt prawie gotowy. Pojedziemy nim we wrześniu
Wiadukt prawie gotowy. Pojedziemy nim we wrześniu BERGER Bau Polska
Odbudowa zniszczonego wiaduktu drogowego nad linią kolejową w Piechowicach to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od lat. Nowy wiadukt powstał w miejscu starego obiektu, zlokalizowanego nad czynną linią kolejową relacji Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Prace budowlane prowadzone były w ciągu ulicy Piastowskiej. Po ich zakończeniu bezpiecznie i sprawnie przejedzie się nad torami.

Spis treści

Nowy wiadukt w Piechowicach

Piechowice wkrótce doczekają się nowego wiaduktu drogowego, który ma strategiczne znaczenie dla lokalnej infrastruktury i komunikacji. Firma BERGER Bau finalizuje prace jego odbudowy, co znacząco usprawni ruch w tej malowniczej miejscowości.

Projekt odbudowy zniszczonego wiaduktu drogowego nad linią kolejową w Piechowicach to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od lat. Nowy wiadukt powstał w miejscu starego obiektu, zlokalizowanego nad czynną linią kolejową relacji Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Prace budowlane prowadzone były w ciągu ulicy Piastowskiej, co zapewni teraz bezpieczny i sprawny przejazd nad torami.

Historia pełna wyzwań

Pierwotny obiekt został uszkodzony podczas interwencji wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji, podczas przejazdu czołgów. Ich ogromny tonaż spowodował poważne uszkodzenia przyczółków i filarów mostu. Od tego czasu wiadukt był wyłączony z użytkowania i stopniowo popadał w coraz gorszy stan techniczny, co w końcu doprowadziło do jego rozbiórki.

Koszt budowy nowego wiaduktu wyniósł 6 milionów 580 tysięcy złotych. Projekt realizowany był etapami – począwszy od sporządzenia szczegółowego planu i uzyskania wymaganych pozwoleń, aż po budowę nowego obiektu wraz z dojazdami oraz przebudową skrzyżowania ulic 1 Maja i Kolejowej. Prace zbliżają się ku końcowi, a oddanie do użytkowania planowane jest na przełom sierpnia i września 2024 roku – mówi Janusz Buhl, Dyrektor Budownictwa Mostowego w BERGER Bau.

Techniczne innowacje

Realizacja projektu wymagała zastosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych. Jak wskazuje dyrektor Budownictwa Mostowego w BERGER Bau, jednym z nich było boniowanie powierzchni betonu, które nadano strukturę cegły, a następnie pomalowano na ceglany kolor. Dzięki temu uzyskano estetyczny efekt ceglanych przyczółków, co harmonijnie wkomponowuje się w historyczny charakter miejsca. Praca nad czynną linią kolejową oraz zachowanie pewnych aspektów starego zabytkowego obiektu stanowiły dodatkowe wyzwania, które udało się pomyślnie pokonać.

Budowa nowego wiaduktu ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców Piechowic. Usprawni ona dojazd do miasta, co z pewnością wpłynie na komfort życia lokalnej społeczności. Przykładem podobnych inwestycji w okolicy jest wiadukt drogowy w ciągu DK nr 3, również nad linią kolejową, który został zrealizowany w bliskim sąsiedztwie – dodaje Janusz Buhl, dyrektor budownictwa mostowego w BERGER Bau.

Nowy wiadukt w Piechowicach to inwestycja, która nie tylko poprawi infrastrukturę komunikacyjną, ale także przyczyni się do rozwoju miasta. Projekt ten jest dowodem na to, że długoterminowe inwestycje w infrastrukturę są kluczowe dla rozwoju regionu.

Wykonawca BERGER Bau Polska posiada ponad 100-letnie doświadczenie w branży budowlanej. Firma realizuje zadania infrastrukturalne w kluczowych obszarach budowlanych, na przykład dotyczące budowy dróg, mostów, wznoszenia budynków i ochrony środowiska.

od 7 lat
Wideo

Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na karpacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto