Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Światowy dzień walki z rakiem. Alivia rusza z nową kampanią i walczy o Dolnoślązaków [ZDJĘCIA]

Materiał Partnera
Podopieczni Fundacji Alivia z Dolnego Śląska, którzy walczą z nowotworem. Według danych zebranych przez fundację, co czwarty z nas zachoruje na raka, a niemal każdy zetknie się z chorobą wśród członków swoich rodzin lub przyjaciół.
Podopieczni Fundacji Alivia z Dolnego Śląska, którzy walczą z nowotworem. Według danych zebranych przez fundację, co czwarty z nas zachoruje na raka, a niemal każdy zetknie się z chorobą wśród członków swoich rodzin lub przyjaciół. Alivia
Dzisiaj, już po raz dziewiętnasty, obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem. Fundacja Alivia rozpoczyna kampanię „SMS-y mogą pokonać raka”, której celem jest przekonanie Polaków, że solidarność z chorymi może być bezcennym wsparciem. Alivia na Dolnym Śląsku opiekuje się 19 pacjentami m.in. z Wałbrzycha, Legnicy czy Jeleniej Góry (na zdjęciach). W całym kraju jest ich 350.

Głównym elementem nowej kampanii Fundacji Alivia jest spot, którego bohaterką jest pacjentka onkologiczna, której niechcianym towarzyszem życia jest wygenerowana w technologii 3D postać raka, którą znamy z poprzednich kampanii Fundacji Alivia.

Dzięki zaangażowaniu i wsparciu innych osób wysyłających SMS-y potwór, symbol choroby, zmniejsza się, a chora zyskuje nad nim przewagę. Kampania ma zachęcić obywateli do dostrzeżenia społecznego problemu, którym jest rosnąca liczba pacjentów z chorobami nowotworowymi, również w ich najbliższym otoczeniu. Podkreślone zostało również znaczenie zaangażowania osób zdrowych w poprawę sytuacji chorych. Choroba nowotworowa budzi lęk u każdego, jednak wsparcie pozwala przekształcić strach w determinację i odwagę i w ten sposób pomóc w walce z chorobą – mówi Agata Polińska, pacjentka, Wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia i dodaje – Solidarność można wyrazić w prosty sposób, wysyłając SMS i dowiadując się jak można wesprzeć chorych. Kampania zachęca, by osoby zdrowe solidarnie z pacjentami stanęły do walki z rakiem.

Według danych zebranych w ramach badania CONCORD-3 skuteczność leczenia raka w Polsce rośnie dużo wolniej niż w państwach rozwiniętych. Według OECD umieralność z powodu nowotworów jest w Polsce wyższa niż w Rosji, a wskaźnik 5-letnich przeżyć pacjentów z rakiem jelita grubego niższy niż w Turcji. Według danych przygotowanych przez Fundację Alivia w ramach projektu Oncoindex połowa leków onkologicznych zalecanych przez naukę w najbardziej śmiertelnych nowotworach jest w Polsce w ogóle nierefundowana.

Światowy Dzień Walki z Rakiem to święto, które zostało ustanowione na światowym szczycie, zorganizowanym w 2000 roku w Paryżu. Podczas spotkania przyjęto Kartę Paryską, w której sygnatariusze zobowiązali się do stworzenia programów zapobiegania, diagnostyki i zwalczania chorób nowotworowych. Fundamentem tych rozwiązań jest m.in. ochrona praw pacjentów, zapewnienie odpowiedniego finansowania badań oraz leczenia, których w Polsce wciąż brakuje. Spot kampanii można obejrzeć tu - https://www.youtube.com/watch?v=LnUl0tkq9Cg

Kampania została przygotowana pro – bono we współpracy z agencją Ogilvy. Twórcą modelu postaci raka jest studio Platige Images, spot reżyserował Aliaksandr Sasha Kanavalau, a produkcję i postropodukcję przygotowały studia: Film Fiction, Orka oraz Cafe Ole. Kampanię mediowo wspiera TVN Media, AMS, BE Media, Ad Motion.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto