Najpierw jednak jednoślad musimy porządnie umyć. Wystarczy do tego wiaderko z ciepłą wodą (najlepiej z płynem do mycia naczyń), miękka szczotka i szmatka. Po dokładnym umyciu należy pojazd wysuszyć. Odradzam mycie wodą pod wysokim ciśnieniem (Kärcher), bowiem wówczas woda dostaje się w miejsca, w które nie powinna się dostać.
Podobnie jak w przypadku mycia całego roweru, możemy kupić specjalne szczoteczki dedykowane do samego układu napędowego. Jeśli przerzutki są również bardzo zabrudzone - czyścimy je szczoteczką z krótkim i długim włosiem, tak aby dotrzeć do wszystkich elementów. Kółka prowadzące tylnej przerzutki rozkręcamy i dokładnie czyścimy - zbiera się tam dużo brudu. Kasetę (tylne zębatki) czyścimy za pomocą szczotki z długim włosiem (tu przydają się wspomniane wcześniej profesjonalne szczotki), tak aby wydłubać cały brud spomiędzy poszczególnych kół zębatych. Podobnie postępujemy z korbą (przednie zębatki).
Kolejny krok to smarowanie układu napędowego i innych elementów. Większość podzespołów w nowoczesnym rowerze górskim nie wymaga takich zabiegów, jak sprzęt sprzed paru lat.
Sprawdzamy na całej długości, czy pancerze i linki od hamulców i przerzutek nie są uszkodzone - np. pozaginane - jeśli tak, to trzeba je po prostu wymienić - to kosztuje bardzo mało. Jeśli linki chodzą ciężko, to warto przesmarować je wewnątrz olejem do łańcucha.
Autor: Grzegorz Mozol - salon rowerowy Dukato w Jeleniej Górze
Oprac. M.Junik
============11 (pp) Zdjęcie Autor(21020274)============
Fot. materiały prasowe
============06 (pp) Zdjęcie Podpis(21020276)============
Uszkodzone części wymieniamy
============11 (pp) Zdjęcie Autor(21035029)============
Fot. materiały prasowe
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?